fredag, februari 03, 2012

Stillhet

Igår kväll låg jag på min nya lägenhets golv och trivdes. Jag var där för att inviga stugan på Disaftonen som jag tänkt från början, när jag trodde att jag faktiskt skulle ha flyttat in. Nu fick jag istället ta mig dit enkom för att njuta av stillheten, tända ljus och lyssna på omgivningen. Det drog riktigt ordentligt från uteplatsens balkongdörr, så ljuset jag tänt i fönstret slocknade. Annars slogs jag av att det inte körde förbi några brand- eller polisbilar med sirenerna påslagna. Inte heller stod det inte någon utanför och skrek. Varken barn eller vuxna. Jag hörde att folk rörde sig i lägenheten ovanför, men det var också allt. Nu var det iofs en helt vanlig torsdagskväll och det kanske ser annorlunda ut på helgen, men så här långt känns det bra. Nu måste jag bara skriva ett presentationsbrev till grannarna där jag ber om ursäkt för att vi kommer att väsnas i min lägenhet under ombyggnationen. Hoppas jag inte hamnar i allt för dålig dager i deras ögon pga den.

Med all snö, kylan utanför och gårdagskvällens filosofiska mys känns det förvånansvärt bra just nu.

2 kommentarer:

Undertecknad sa...

magkänslan ska man alltid lyssna på... låter som du hittat hem :-) Så glad för din skull.

Vad gäller störningarna under ombyggnationerna, har du bara meddelat så brukar de flesta tolerera det mesta. Gjorde samma sak under renoveringen av lgh i Täby och där var grannarna mest av allt nyfikna på vad jag hittat på...

pözz

Anonym sa...

Tror du inte att du kommer att sakna de ylande brand/polisbilarna och människorna i Hagalund? ;)