onsdag, februari 22, 2012

SLs nya giv?

Är det någon annan därute som märkt att tavlorna, som berättar när nästa pendeltåg skall komma, har slutat att ange tiden som står i tidtabellen? Numera står det endast beräknad ankomsttid, vilken kan vara flera minuter annorlunda än den tid som tidtabellen säger. Dessutom har minuterna en underlig tendens att variera och då inte att de bara räknar ned. De räknar upp också! Ena stunden är det fyra minuter till nästa tåg skall komma och nästa stund blev det helt plötsligt sex. Inte visste jag att tiden kunde bli mer och/eller mindre bara för att SL tycker det. ;-) Jag gissar att SL är trötta på alla som klagar om tågen blir försenade efter vad som stod på tavlorna förr. För det mesta stod det att nästa tåg t.ex. kommer 06:57 och ändrad tid 07:03. Inte så många minuters skillnad, men det ger resultatet att jag missar anslutande buss och blir mer än 20 minuter försenad till jobbet. Hade jag vetat det från början hade jag tagit taxi på resegarantin. Kanske är det SLs uträkning? Om du inte är säker på hur stor förseningen blir tvekar du att utnyttja resegarantin in i det längsta... för den _kanske_ kommer i tid?! Om jag visste att det stod en taxi och väntade utanför stationen skulle jag ta den och låta SL betala, men tyvärr har inte taxibolagen fattat att de skall stå utanför Solna Station och hänga i väntan på att jag kanske ska ta någon av dem till jobbet. *suck*

Igår fick jag för andra gången på relativt kort tid veta att jag gjort någon jätteledsen. Denna gång hade jag tydligen frågat henne om hon någonsin badade sin hund. Jag kan med all säkerhet säga att jag verkligen inte sagt det så. Det jag sa var att jag undrade när hon badade hunden sist då pälsen kändes konstig? Efter att ha upplyst mig om att det bara var en vecka sedan hunden fått ett bad och att hon kammat honom samma dag som jag frågade, släppte jag funderingen. Hundar kan nämligen ha helt olika pälskonstruktion, vilket kan göra att en Yorkshireterrier kan vara silkig på en hund och ha rastastruktur på en annan. Det beror också på vad du använder för schampo och hur du gör för att torka vovven. Fön eller bara handduk t.ex. Alltså ingen större grej för mig, men för den här personen blev det så himla sorgligt att hon inte fattade att jag överhuvudtaget ville prata med henne?! Igår hade vi iaf ett samtal där hon kom fram till att vi nu var överens om att vi båda hade tillkortakommanden och att vi fick jobba på dem. Vad jag tänkte var att FY FAN VAD SKÖNT ATT JAG SKALL FLYTTA HÄRIFRÅN SNART!!!

Inga kommentarer: