söndag, augusti 21, 2011

Oväntat besök

Idag var jag med Loke hos veterinären för att han skulle få sin sista parvo- och valpsjukevaccinering. Det är drop in varje dag och veterinären ger sprutan så fort de hinner mellan patienterna. Idag var det bara vi där så det var snabbt gjort.
På vägen dit och hem fick vi ordentligt med koppelträning och det börjar gå jättebra. När vi väl var hemma i Hagalund igen hittade vi lekkompisar, vilket har resulterat i en mycket trött valp. Vid hemkomsten rusade Loke rakt in i lägenheten när jag öppnade dörren, men både han och jag fick en överraskning när en gråsparv flög upp från golvet och krockade med vardagsrumsfönstret.
Jag försökte få ut den, men den envisades med att trassla bland mina blommor. Tillslut lyckades den dock hitta ut genom balkongdörren, ivrigt förföljd av Loke som trodde han skulle hinna ifatt. När fågeln väl var borta däckade hunden och har inte synts till än. :-)
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar:

Anonym sa...

Din Bouvier hälsade på hos er, "Bullen". Han ville påminna dej om en sak, som bara du och han vet, som hade med fågel att göra...