onsdag, juni 08, 2011

Jobba, cykla och värmeslag

Hej alla ni som gillar värme! Gissar att ni är superlyckliga nu, medan andra som jag, istället svär ve och förbannelse. Jag borde väl unna er denna hetta. Jag fick ju min fantastiska vinter. Nog borde jag vara generös, men sorry det funkar inte så. Åtminstone inte när man bor i en lgh. där värmen uppnår 40 grader på eftermiddag/kväll. =c( Ligg där och stek er och tänk inte på mig och de andra som håller på att smälta bort. Att sedan vara korkad nog att ta cykeln till arbetsprövningen är inte heller en bra idé i denna värme. Är ni medvetna om hur jäkla svettig man blir, när man väl har landat? Hur fräscht är det? Idag hade jag åtminstone en trasa med mig, för att torka fejset. *blä* Tur att arbetet är enkelt och okomplicerat, men att jobba på ett företag som förmedlar IT-tjänster, och inte har en ok dator eller uppkoppling, håller på att driva mig till frustrerat vansinne. De första tre dagarna fanns det dessutom ingen fungerande telefon. Tillslut gick chefen ut och köpte ett kontantkort(!) till en gammal telefon som låg i en låda. Nu kan jag alltså uppfylla de 50% av jobbet, som går ut på att ringa och påminna kunderna. *suck* Vilket skitjobb... tur att de är trevliga.

Inga kommentarer: