onsdag, juni 15, 2011

Balkongen och hålla hårt i pengarna

Min balkong är en djungel just nu. Knappt att man kommer ut, ens för att vattna allt som står därute. På närbilden nedan ser ni en del av växterna.



När man går lite längre bort, vilket inte betyder särskilt mycket då balkongen fortfarande är liten, ser man dem alla lite bättre.



Den här vita Rosenskäran är bara fantastiskt vacker nu när den börjat blomma.



Den har dock en konkurrent i denna minirosenskäran. Ni vet det där med 'less is more'. ;c)



Och självklart finns Blackboy där och visar var skåpet skall stå.




Ingen av dem har dock något att sätta emot Tujan, som stått i sitt hörn av balkongen i ensamt majestät de senaste åren. Funderar dock på att trimma peruken lite, då han börjar se rätt spretig ut.



Det är inte speciellt smart att släppa ut mig till Plantagen. Där envisas de med att fresta mig med att köpa ännu fler blommor. Denna gång blev det dock "bara" en vit hibiskus, som står sig fint med den orange jag köpte för några veckor sedan. Den bjöd min mor mig på, vilket är tur. Annars skulle jag antagligen snart vara redo för blomfattighuset. ;c)



Sanningen är den att jag inte ens kan gå till ICA för att köpa mat längre. Där hittade jag idag den lilla blå riddarsporren, som skymtar fram på korten från balkongen. Det funkar inte... Jag har totalt fått köpmani på växter. *voj*

Inga kommentarer: