tisdag, juni 28, 2011

Bredbandsbolaget verkar ha fått solsting

I torsdags ringde jag Bredbandsbolaget för min mors räkning. Till saken hör att min mor har ett företagsabonnemang, men jag lyckades av någon anledning iaf hamna på privata sidan. Eftersom vi vill byta från företagsabonnemang till privat, trodde jag ju inte att det skulle spela någon roll, men jag får veta att de inte kan hjälpa mig, utan att jag skall ringa företag. De erbjuder sig att koppla mig, och där sitter jag sedan i flera minuter och väntar, innan jag insåg att de helt enkelt kopplat bort mig. Ringde upp igen, denna gång till företag, som då informerade mig om att jag skulle prata med privata sidan. De erbjöd sig också att koppla om mig och ännu en gång försvann jag ut i etern. Ringer upp för tredje gången, även denna gången till privata sidan, men där informerades jag ännu en gång om att jag skulle prata med företag. Fly förbannad ringer jag då företagssidan och informerar om att jag fan i mig inte tänker ringa någon annan avdelning. Personen i andra änden lovade att skicka ärendet vidare till konverteringsavdelningen. Killen lovade att de skulle ringa upp måndag eller tisdag denna vecka. Idag ringde jag och frågade vart de tagit vägen och fick då informationen att det skulle ta två till tre veckor innan de skull hinna ta hand om det. *skit* Lyckades åtminstone få det märkt "bråttom". *suck*

Inga kommentarer: