onsdag, mars 23, 2011

Telenor suger

För 2 år sedan gjorde jag misstaget att bli kund hos Telenor. Jag visste då att de skulle ha ganska taskig täckning, men jag bor ju på en kulle så hur dåligt kan det bli? Visade sig dock att det var sämre än man ens kunde gissa. Samtal bröts nästan varje gång jag ringde någon, men eftersom jag ringde så sällan struntade jag i det. Jag har sedan några månader sett till att abbet skall ändras till kontantkort, för att kunna byta leverantör den dag det går ut, men det är fortfarande 3 månader kvar. Idag blev jag dock förbannad. Fick ett samtal från ev. Arbetsgivare och samtalet bröts FYRA gånger och jag kan bara tacka personen för att hon ringde tillbaka varje gång det bröts. Efter att vårt samtal var klart informerades jag om att jag borde byta leverantör, om jag menar allvar med jobbsökandet. Självklart var det en klok rekommendation, vilket gjorde att jag ringde Telenor för att se om det gick att snabba på avslutandet av abbet hos dem. Tji fick jag. Självklart kunde jag avsluta tidigare, men då skulle jag också få betala för privilegiet. Slutfaktura med de återstående månaderna skulle skickas med glädje. Tillslut lyckades jag åtminstone få EN hel månadsavgift i rabatt. Med tanke på hur mycket pengar jag blivit mjölkad på under de 2 år jag suttit fast i deras nät, måste jag säga att det var jäkligt snålt. *suck*

Skitsamma, nu är det gjort och jag kommer bli fri från Telenorträsket så fort mitt nummer blivit porterat till annan leverantör. Släpp fångarna loss det är vår!!!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: