onsdag, mars 09, 2011

Flipp eller flopp?

Jag har lagt datorinköpet på hyllan så här långt. Gick och gjorde av med pengar på en ny mediaspelare istället. Den är direkt kopplad till min gamla dator och visar allt jag vill på min tv utan att jag behöver bära hårddisk fram och tillbaka. Kostade endast 900kr, vilket är en flipp!
Det enda jag kan göra är att be om ursäkt till min trevliga dataguru, som satt i flera timmar och försökte hitta ett ok datainköp. Vi lyckades hitta en mycket bra dator, vars delar endast skulle kosta 4000kr, men det inköpet ligger på hyllan som sagt. Om mediaspelare fortsätter att göra mig glad kan jag spara pengarna till nästa räntehöjning på lägenhetslånet istället. Räntehöjning är en jävla flopp. *suck*

Filmtajm. Att Filip och Fredrik fick sitta och sabotera Oscarsgalan i kanal 9 och 5 är för mig en gåta. Snacka om att göra något till en regäl flopp!
För att försöka få väga upp till en flipp kan jag berätta om några filmer som just nu går på bio.

127 timmar går just nu på bio och är en fantastiskt spännande, välspelad och välgjord film. Även om man vet på ett ungefär vad som skall hända fastnar man i filmen och blir så otroligt djupt engagerad i huvudkaraktärens liv och leverne att man biter på naglarna rakt igenom den. Rekommenderas med värme.





Nästa film är Black Swan. Den är kanske inte så upplyftande, men om man är villig följa Natalie Portmans fantastiska porträtt av en kvinna i sammanbrott, rekommenderas även denna rulle.








Det finns också två filmer som gjorde mig förvånad när jag såg dem. Winter's Bone och True Grit



Ingen av dessa två filmer var särskilt upplyftande, men de var välspelade och välfilmade. Två nya skådespelarstjärnor har stigit på filmhimmelen. Jennifer Lawrence och Hailee Steinfeld är de två nya stjärnskotten som fått visa att de kommer att uträtta fler stordåd i framtiden.

Filmer jag ABSOLUT inte rekommenderar och vilka, enligt mig, är riktiga floppar: Nr. 1 är Sanctum, vilken är en rolig idé där vi skall följa grottdykare och där det självklart blir sorg och elände. De fastnar djup ned under jorden och skall försöka ta sig därifrån, men det hela blir mer en orgie i människans uselhet och idioti. Inte värt besväret.
Nr. 2 är The Next Three Days. Vem faaan bryr sig om vad Russel Crowe gör för att få sin fru frikänd? Och vem bryr sig om hur han försöker frita frugan när han inte får henne frikänd? Idéerna som han kommer upp med för att lyckas är så otroligt korkade att man blir alldeles trött. *suck*

Inga kommentarer: