onsdag, mars 23, 2011

Mindre sugit Telenor?

Eller vad säger man? Bara 30 minuter efter samtalet med min uppsägning av abbet var jag helt utan mobiltelefoni. Det visar sig, att visst kan jag säga upp abonnemanget och betala en slutfaktura med 3 månadsavgifter, men tro inte att du då får använda ditt abb. tills det att porteringen gått igenom?! Hängde ni med? Jag sade alltså upp mitt Telenorabonnemang och gick med på att betala 3 månader, som sedan minskades till 2, i slutlig avgift. Jag kunde dock inte använda min telefon längre, eftersom abbet var uppsagt och avslutades direkt, även fast att jag hade flera månaders avgift kvar att betala. Jag trodde, i min arma enfald, att jag åtminstone skulle kunna ringa på mitt gamla abb. tills det nya började, men så var icke fallet. Detta fast att jag faktiskt hade 199kr att ringa för, innan jag sade upp abonnemanget. När jag upptäckte vad som hänt funderade jag på att ringa och skrika, men jag vet att det inte skulle bli något bra av detta, så jag använde mig av deras chatt istället. Fick "prata" med Terese som förklarade hur det låg till. Hon erbjöd sig att starta upp mitt abonnemang som kontantkort istället, vilket jag tackade ja till. Hon "gav" mig också hela 10 kronor att ringa för, till dess att jag kunde fylla på kontantkortet själv. Det är tur att stackars Terese inte såg och/eller hörde mig då! Eftersom jag är bättre på att uttrycka mig mer nyanserat via text fick jag mina avgifter, som jag tidigare ABSOLUT inte kunde få ändrade, helt borttagna!? Fråga mig inte hur det gick till. Ingen uppsägningsavgift alltså och fortfarande bara 10 kronor att ringa för, men i slutänden har jag alltså tjänat ca. 600 kr i månadsavgifter och 450 kr i tillägg, för en telefon jag inte använt på två månader. Snacka om lyckad chatt. =cD Alltså får jag inte vara så förbannad på Telenor, som jag faktiskt varit i nästan två år.

Den här fången har fått vårspring i benen och är släppt på grönbete. *rofl*

Inga kommentarer: