måndag, juli 05, 2010

80-talsretro

Värmen har slagit knut på mina hjärnceller och enda sättet att försöka överleva blir att titta på gamla och äldre favoriter. Man hittar nästan allt man vill ha på nätet. ;c)
Jag hittade "The Long Hot Summer", både en äldre version från 1958, med Paul Newman och en nyare med Don Johnson från 1985. Varför inte titta på båda?! Den äldre versionen hade jag inte sett förr, men tänkte att det kunde ju inte bli fel om Mr. Newman spelar huvudrollen. Problemet var bara att jag hade nostalgiska minnen av Mr. Johnson i den rollen, vilket innebar att den äldre inte höll. Visst var den bra, men hettan man kände när man såg den yngre infann sig aldrig. Tänkte att jag kanske mindes fel och såg då den nya versionen för att se om jag inbillat mig. Jag kan bara säga NEJ! Don Johnson med svettig överkropp och uppknäppta jeans är bara bland det läckraste som finns. *slurp* Det är verkligen stor skillnad i hur de säger replikerna, som är nästan desamma i båda filmerna. När Don Johnson säger; "Tame us" svarar mitt hjärta "Vem vill tämja dig? Var ulven och jag tackar gladeligen ja". ;c)



Nästa retro blev "Streets of Fire", som jag kommer ihåg att jag gillade. Såg om den idag, men insåg att jag nog växt ifrån den. Musiken är fortfarande jättebra, men resten har gjorts bättre många gånger sedan dess. Måste också säga att Michael Parés brallor, som sitter alldeles för långt uppe med hängslena mest var lite gulliga, men att han själv var alldeles för "vän" för att väcka några känslor. *suck*

Har även sett om "Tuff Turf". Ville se om Robert Downey Jr. och dobbermanhundarna var lika söta som jag mindes dem och det var de. Tyvärr höll dock inte resten av filmen längre. =c)

Inga kommentarer: