tisdag, april 20, 2010

Köpa eller inte köpa? Det är frågan.

I söndags röstades det igenom att husen skall köpas av oss hyresgäster. Detta var andra gången, som denna köpstämma anordnades, eftersom det blev fel första gången. Det har ju inneburit att det har jagats röster och fullmakter i husen ännu en gång. Jag vet också att de har försökt övertala folk, som verkligen inte vill köpa, att lämna fullmakter för ett köp iaf.
Det blev ja för andra gången. Nu sitter de och väntar på, att alla som skall köpa, får ja från banken också. Enligt informationen saknas det fortfarande de där 65%, som behövs för att köpet faktiskt skall gå igenom. Vi får väl se hur det blir, men jag har 6 månader på mig, om jag vill köpa min lägenhet till samma pris som de som köper nu... om det nu faktiskt blir av.

Inga kommentarer: