torsdag, mars 25, 2010

Läkemedelsundersökningar

Jag fick ett samtal från min MS-sköterska idag. Hon ville höra om jag kunde tänka mig att vara med i undersökningen igen. Den som jag blivit borttagen ifrån efter hjärnblödningen alltså. De har tydligen börjat försöka ändra beslutet från läkemedelsföretaget, som sa att jag inte fick vara med längre. Det skulle betyda nya piller och nytt springande fram och tillbaka till KS. Först kände jag att det var en ganska positiv idé, jag får direkthjälp med min MS, men jag sa ändå att jag behövde lite betänketid. Det har ju varit himla mycket på sistone, hjärnan känns lite överhettad, och jag fick till på måndag.
De kom också med två andra förslag, om jag inte ville vara med i undersökningen igen. Det ena förslaget var att jag skulle få något annat piller som förebyggande medicinering och det andra var att jag istället går på regelbundna kontroller, utan att vara med i någon undersökning. Alltså bara i kontrollsyfte. Om jag skulle vara med i läkemedelstesten igen, skulle jag få lov att göra fler magnetröntgenundersökningar. Med tanke på, att den jag gjorde igår kändes otäck, är jag faktiskt ganska ovillig till det. När jag låg där i röret och lyssnade på oväsendet kändes det som om skalpen höll på att sugas av skallen. Inte en trevlig känsla kan jag ju säga, och även om sköterskan sa att det inte skulle vara något problem, kändes det inte särskilt bra.

Har en hel del att tänka på denna helg också. *suck*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Kan det hjälpa dej eller någon annan kan det väl kanske vara värt att vara med på något vis, beroende på vad du tycker själv!
Kämpa på nu, det fins någon som tänker på dej!