onsdag, mars 31, 2010

Förändring i stort och smått

Igår var jag hemma hos en väninna som flyttat ifrån make till eget boende i liten tvåa. Jättefin lägenhet, även om jag tycker att den ligger alldeles för långt ut i skogen. Den ligger i Upplands Väsby, dit pendeltågen går, men sedan måste man ta en buss för att komma ända hem till dörren. Man kan ju faktiskt gå, det tar ca 45 minuter, men antagligen orkar man inte det. Det var iaf fint och jag blev bjuden på påskgottis. Tack för det Elin. =c)

Idag gick jag förresten och klippte av allt det långa håret. Nu är jag gladeligen korthårig igen och det känns så bra. Jag hade alldeles glömt hur skönt det var att bara rufsa om lite i håret, när man tvättat det, istället för att behöva vänta i timmar på att det skall torka. Det skall bli intressant och se hur det ser ut sedan, när jag kan färga om det igen. Just nu får jag avstå från detta då mitt läkkött ställer till det för mig. Har fått en liten köttbula som vätskar sig hela tiden och måste behandlas med kortisonsalva. Är alltså inte helt ihopläkt ännu och kan inte hälla kemikalier i håret.

Jag blev förresten inte godkänd av läkemedlesföretaget att fortsätta med läkemedelsstudien som jag skrev om, så det spelade egentligen ingen roll vad jag ville. Känns skönt. Vi får se var jag hamnar i framtiden. ;c)

Nu blir det iaf soffläge efter omvårdnaden på Vårdcentralen och avklippning av håret. Vi får väl höras. ;cP

2 kommentarer:

elin sa...

Tack själv för utomordentligt fin data/tv support! Blev så inspirerad så nu vet jag hur telefonsvararn funkar dessutom! (ring nån dag när jag är ute så sjunger jag för dej !;-)...
Gillar gäster när det blir rester - då har jag mat till nästa dag också! ;-)
kram!

jag igen sa...

Gissa! Tror du mitt foto-offer dök upp???!! nix pix, inte ett ljud...shilimsb