måndag, januari 07, 2008

Retreat och livet i genomsnitt

På SVT1 går just nu en serie, Retreat - den raka vägen, som är oerhört intressant. Den handlar om sex personer som åker på en islamisk retreat. Jätteintressant och lärorikt. Rekommenderas varmt om du är intresserad av religion och tro. Jag har lärt mig nya saker om Islam och Sufism. Sufismen verkar ligga väldigt nära hur jag ser min egen religion.

Annars tackar jag Gudinnan för att folket i Hagalund, årsskifter 2007/08, behärskade sitt sprängintresse så väl. Detta årsskifte har varit det lugnaste jag varit med om sedan Bullen blev fyrverkerirädd. De började smälla först den 14:e december och har nästan helt slutat redan. Fantastiskt!

Vi var hos veterinären idag och fick vaccineringen som skall ske vartannat år. Recept på hans smärtstillande och inflammationshämmande soppa förnyades också. Insåg att han och jag går på samma sorts medicinering. Världen är knasig. Annars mår han bra den lille råttan. Snuskig som fan, pga vädret. Måste duschas varje gång vi varit i parken. Den här vintern har varit för erbarmelig. De fyra dagarna med snö var himmelriket och sedan blev det slask, regn och sand igen. Egentligen bryr jag mig inte om att allt blir skitigt. Det som gör mig ledsen är att det är så mörkt och grått hela tiden. Imorse när jag gick upp och ut med djuret första varvet såg man solen genom molnsprickorna, och plötsligt kändes allt så lätt, men sedan blev det mörkt igen. *suck*

Inga kommentarer: