tisdag, januari 15, 2008

Lite film

Jag har sett två filmer de senaste dagarna. Den första var "The Brave One" med Jodie Foster. Jag har väldigt delade känslor angående henne som skådespelare. Av någon outgrundlig anledning vill jag se de filmer hon gör, men jag kan bara komma ihåg att jag verkligen gillade en och det var "När lammen tystnar". Den gillade jag skarpt, men sedan dess kan jag inte komma på en enda som gjort något intryck. Varför envisas jag då med att se allt hon gör? Jag vet faktiskt inte. Den här filmen var helt ok. Fanns dock några luckor och egentligen var den ganska lik flera andra på samma tema. Det som var mest intressant var nog hennes röstläge och de snygga bilderna. Funderade en hel del över saker som: hur kommer det sig att hennes skador läks så helt och snyggt så snabbt? Var är resten av hennes familj och var är vännerna? Hur ensam var hon egentligen? Sevärd rulle iaf. Kul att se Naveen Andrews, i något annat än Lost. Även om han nu bara var med en liten stund.
Den andra filmen var då "The Hunting". Fantastiskt bra film. Överraskande, spännande och rolig. Under ytan av humor låg det ett svart töcken av förtvivlan och vanmakt, vilket gjorde filmen fyllig och intressant. Rekommenderar den varmt för er som inte bara vill se det gamla vanliga, utan faktiskt engagera er en aning.

En skådis var med i båda filmerna och jag blev fascinerad av hans röst och hur han pratade. När jag hörde honom tyckte jag att jag kände igen rösten, men jag gick och kikade på IMdb och kunde inte för mitt liv se något som skulle ha gjort intryck på mig. Han heter Terrence Howard. Snacka om sammanträffande att han var med i båda de två filmer jag såg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för filmtipsen - jag ska bums köra "Crash" för att kolla in denne Terrence!

/elin