lördag, september 08, 2007

Mobbad?

Man har ju hört talas om att folk kan bli mobbade på jobbet, men inte fasen trodde jag något sådant kunde hända mig? Efter vad som hänt de senaste veckorna känns det dock som att jag är en av de drabbade.

Den senaste tiden har jag inte känt mig manad att prata med min arbetsledare ens om de enklaste saker, vilket innebar att jag bad en annan lägga in min beordrade övertid och dessutom lägga till några timmar extrajobb idag lördag. Kändes fånigt att åka till jobbet bara för en timme. Jag gjorde likadant för två veckor sedan och det gick bra och ingen protesterade. Nu fick jag dock mejl om att jag absolut inte fick gå förbi min TL. Allt måste gå genom henne. Därefter fick jag flera mejl med uppmaningen att jag måste lägga in mig för den beordrade övertiden, annars skulle hon lägga in mig där hon tyckte det passade. Mejlade tillbaka och gjorde henne uppmärksam på att jag ju skulle jobba flera timmar övertid idag. Fick då tillbaka att det absolut inte gick att lägga den berodrade övertiden på helgen. Den måste jobbas in på vardagarna. Hon lade helt sonika till en kvart om dagen, varje dag, nästa vecka.
Men vänta nu?! Var det inte så att jag inte kunde jobba 5 timmar och en kvart utan att det också lades in en halvtimmes rast?! Och varför lägger hon den kvarten så att jag måste komma tidigare? Varför inte så att jag slutar senare? Enligt mina nya arbetstider jobbar jag mellan 16 och 21. Det skulle allstå gå alldeles utmärkt att lägga den där kvarten efter 21. Då kan jag beta av köerna också? Vilket jag gör i vilket fall som helst, men vad fan... Rätt skall vara rätt! Eller?

Hade också möte med min TL och den gravida damen, som beskyllde mig för att säga åt henne att bära tillbaka den förbannade tvn själv. Hon står fast vid att jag sagt det och vägrar att erkänna något annat. Fattar bara inte hur den gravida kan stå för det hon säger? Hon ifrågasätter varför hon skulle ljuga om en sådan sak. Jag ifrågasätter varför jag över huvud taget skulle säga en sådan sak. Det blir alltså ord mot ord och min TL tror mer på henne än mig. Är det någon som är förvånad?

Jag tror att jag skall vara sjuk nästa vecka.

Inga kommentarer: