måndag, september 10, 2007

1-0 till mig

Efter ett evigt tjafsande med min TL, angående var och när min beordrade övertid skall jobbas in, lyckades jag få ett svar från schemaläggarna istället. De sa att det självklart skulle gå bra att jobba in tiden på helgerna, om det inte gick att ordna på något annat sätt. Jag mejlade sedan detta till min TL, vilken svarade med ett OK. Innan jag fått svaret från schemaläggarna hade jag ställt henne mot väggen och sagt till henne att jag upplevde det som att hon bara sa nej till alla mina förslag för att jävlas. Jag sa det kanske inte med de orden, men det var det jag menade. Jag sa också att jag inte visste var jag skulle vända mig, eftersom hon är bundis med alla andra TLs. Frågade henne om det var hennes chef eller facket jag skulle gå till? Hon såg verkligen ställd ut och efter en stunds funderande sa hon facket eller HR på företaget. Jag sa att jag skulle fundera på det...
Efter en timme och tjugo minuter får jag ett nytt mejl från henne, där hon talar om för mig att hon TYCKER om mig? Det fanns också ett antal fula gula små gubbar som log och blinkade? Hur gammal är hon egentligen?

Inga kommentarer: