tisdag, maj 16, 2006

Lite skryt och elden

Jag har ju fått höra om alla människors fantastiska projekt i handarbetsvärlden och sett resultaten. Man blir ju så avis att man kan krevera, så nu skall jag skryta lite om MINA projekt.
Jag har äntligen tagit mig i kragen och spännt upp sjalen! Wow, det tog mig lång tid att ta mig i kragen. Undrar egentligen varför jag inte kom igång snabbare, med tanke på hur enkelt och snabbt det gick. *suckar*

Nästa projekt är redan påbörjat, men jag har för ögonblicket tagit en liten paus. Har en del annat som skall göras... har jag hört. Verkar dock som om de grejerna också ligger i vila. Fråga mig inte varför. Kanske den berömda vårtröttheten man hört talas om?

Förra vintern började jag sy en jacka. Jag frös och ville vara lite snygg. När jag hade kommit halvvägs tröttnade jag och då var det ju nästan sommar, så det var ju iaf försent. Alltså la jag det projektet på hyllan och började igen sen höst. Jackan blev klar och riktigt snygg, men inte fasen blev den varm. Alltså kunde jag inte använda den under vintern. Nu är det dock dags för den. Vädret har ju svårt att bestämma sig och då är den perfekt. Har skaffat alla ingredienser för att sy en likadan, fast fodrad med vinterfoder. Undrar när jag kommer igång med det projektet?

Imorse när jag gick ut med hunden visade det sig att någon försökt bränna ned huset igen. Mina fantastiska grannar envisas med att ställa sopor och möbler i källargångarna. Någon passar då på att leka pyroman och sätter eld på skräpet. Soffan som brann i morse gjorde att hela huset rökfylldes. Massa trevliga brandmän och poliser gjorde ett kort besök. Frågan är när folk skall lära sig? Måste det ske en allvarlig olycka innan de fattar att det är fel?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser muy bueno ut! Bra att du gillade stängerna, personligen tycker jag det är mycket krypande omkring, jobbigt för knäna, men resultatet blir ju bra!

Anonym sa...

Fiiina projekt! :)
Bu för pyromaner. :(
tycker Månorm