torsdag, februari 23, 2006

Dörren

För sisådär två år sedan blev jag upprörd och sparkade på min ytterdörr. Resultatet blev en ganska fin buckla och den har jag levt med sedan dess. Jag hade lite dåligt samvete över detta, men före jul (2005) bestämde jag mig för att jag lidit nog och felanmälde detta. En vecka senare dök det upp en otroligt gullig snickare som inspekterade och bestämde sig för att vi skulle byta ut dörrskrället. Jag fick en förvarning om att det kunde ta ett bra tag för dörren att komma, eftersom våra dörrar inte håller standardmåtten. Dörren måste måttbeställas från Ekesiöö.
I tisdags ringde snickaren igen... Jo, det tog alltså nästan 3 månader för dörren att dyka upp. Idag har den trevlige snickaren och hans kollega jobbat stenhårt på att sätta in den i hålet. Det är en jättesnygg dörr! Ljust träfärgad och alldeles orörd. Tyvärr blev de inte klara eftersom det självklart fattades saker, men de lovar att bli klara imorgon.

Inga kommentarer: