tisdag, februari 21, 2006

Artros hos hundar

Min älskade Bulle har fått något som heter Artros. Jag har fortfarande inte riktigt fattat vad detta innebär eller kommer att innebära. Det svävar dock ett mörkt moln med löftet om kommande elände över mitt huvud.
Har besökt en patientförening för hundar med artros på nätet. http://www.hundartros.se . Hade ingen aning om att det var ett så stort problem att man t.o.m. startat en sådan. Jag lever i min lilla skyddade verkstad och håller mig gladeligen oinformerad om det mesta. Det visar sig att artros är ganska vanligt hos de stora raserna. Jag vet inte om just Bouvier är särskilt utsatt. Den informationen har jag inte lyckats finna ännu. För ögonblicket är jag 5000 kr fattigare och jag ser att framtiden kommer att innebära fler stora utgifter i kölvattnet på denna sjukdom. Inte för att det spelar så stor roll. Jag vill bara att hundskrället skall må bra och vara lycklig. Den där jycken gör mig lycklig varje dag så jag vill bara göra detsamma för honom. Det är mitt mål i livet och jag begär inte så mycket mer än så.

Inga kommentarer: