måndag, februari 27, 2006

Coola bilder


Idag har jag gjort av med över fyratusen kronor på en digitalkamera. Jag har beställt den från http://www.cyberphoto.se/ och jag har ingen aning om när den anländer i min brevlåda. Det står att den beräknas finnas i lager vecka åtta. Förra veckan alltså? Det innebär antagligen att jag kommer att få vänta i veckor eftersom den antagligen ligger i ett lager någonstans i närheten av Kuala Lumpur. Kamerainköpet har jag tänkt på en längre tid, men jag har ännu inte riktigt klart för mig vad jag skall ha den till. Möjligen vill jag fotografera de mistlar jag upptäckt finns i träden vid SAS-huset i Frösundavik, eller kanske är det Bullens näsa som skall förevigas i alla upptänkliga vinklar? I och för sig längtar jag till chansen att fota den första snödroppen, tussilagon, fjärilen eller kanske t.o.m. knopparna på mina rosor? Nåja, jag hittar säkert något intressant att fota, men jag kommer att ångra mitt köp sisådär tiotusen gånger på vägen.

Veterinären sa att jag skulle hålla en dagbok över de ev. förbättringar som Bullen skulle få av att han äter medecinen. Jag har faktiskt inte sett några ännu. De tre första dagarna efter att vi varit på Albano (http://www.djursjukhus-sthlm.se/) var han jättetrött efter nedsövningen. Sedan dess har han iofs blivit mycket piggare och är full av lek, men samtidigt så sätter han sig lika försiktigt och han lägger sig ned så fort man stannar till på promenaden. Jag vet inte vad jag skall tycka och/eller tänka om detta.

Inga kommentarer: