fredag, april 05, 2019

Vad gör man inte för att förströ sig?

Jag går ut och beställer mig en ny telefon. Det blir en HTC U12+ Flame Red. Ni undrar säkert varför, när jag tidigare bestämt mig för att köra vidare på min gamla fina HTC 10. Problemet med den är, att den nu varit på reparation i två månader, och jag är inte säker på att verkstaden faktiskt vet vad de håller på med. Deras kundtjänst är iaf inte särskilt förtroendeingivande. *suck* Om telefonen kommer tillbaka, och fortfarande är trasig, kan jag antingen köpa mig en ny sådan, men just färgen svart skulle kosta 5 600 kr och då tänkte jag att jag kunde lägga till lite skattepengar och köpa mig en helt ny modell istället. Om den kommer tillbaka och fungerar, kan jag ju alltid använda den som reserv, då den jag har nu i princip dött av åldersrelaterade skäl. Håll tummarna för att det ordnar sig, men det tar inte slut där. Jag har även beställt mig en berlock. Exemplet nedan kommer att finjusterat, så att den blir ljusare på huvudet och kragen, men fortfarande mörk i ansiktet. Uppdatering följer.



Mamma har lungcancer och tumörer på ryggraden. De tänker göra strålbehandling koncentrerat, där de tror smärtan kommer ifrån. De tror inte att hon skulle klara en radikal strålbehandling, eftersom hon är i så dåligt skick. Vi håller på med att fundera på hur vi ska göra, med hennes hemliv. Veckan som varit, och den som kommer, är jag med henne hela dagarna.

Inga kommentarer: