lördag, mars 30, 2019

I dödens väntrum

Mamma har lungcancer och kanske även skelettcancer, men det senare är ännu inte bekräftat. Det vi vet är att hon försämras snabbt och har otroliga smärtor i kroppen. Så jobbiga att hon bara börjar storgråta helt plötsligt. Igår var jag hos henne hela dagen. Kom hem vid 21:30 och satte mig i soffan och stirrade på väggen. Vad kan man göra? Lovade att vara där varje vardag, från 8 till 17, för att pappa skall kunna arbeta och hålla firman igång. Han är helt utmattad. Jag har fått gå ut med informationen till mina hundägare, så att de vet att jag inte är tillgänglig på vardagarna. Helgerna går fortfarande bra, men det är allt. De dagar som redan varit bestämda, kommer jag så klart ta, men inga nya vardagar. En inkomstkälla som stryps, men mamma är ju viktigare, än min ekonomi. Hon har fortfarande inte fått någon behandlingsplan. Vet heller inte när en sådan kommer att redovisas.
Jag är så trött.

Inga kommentarer: