måndag, mars 11, 2019

Jo, det är nog cancer, men var?

Mamma har äntligen fått lämna sjukhuset och informationen hon fått, eller inte fått, är att hon nog har lungcancer. Tyvärr är de då inte säkra på att det är just sådan cancer, men de har tagit en biopsi för att få svar. När de väl vet, vet de också hur de skall tackla problemet. Mamma verkar vara vid gott mod. Antagligen är vi ganska lika där. Om man väl vet vad det är för problem, speciellt om det gäller cancer, så är det inte mycket man kan göra åt det. Med den knapphändiga information jag fått, var jag ganska säker på att det var just cancer, men mamma fick inget rakt besked, förrän hon själv läste sina papper. Jag tycker att det är jäkligt fegt att inte bara sätta sig ned och berätta, vad man vet och inte vet. Istället har vi fått gissa själva och läsa i journalerna. Hoppas hon bara tar ordentligt med smärtstillande, så slipper hon ha ont i onödan.

Annars vet jag inte vad jag skall göra, men kommer att åka hem till henne imorgon och fixa med hennes dator, så får vi se vad vi gör sedan.

Inga kommentarer: