torsdag, december 20, 2018

Lokes idéer

Nyligen fick en hundägare exempel på varför skvallerträning är så himla viktigt för Loke. Jag har vid flera tillfällen försökt att få andra hundägare att fatta, att min hund har en tendens att jaga och nafsa efter joggare, om jag inte har koll. Ingen har trott på mig och tror att jag överreagerar, men som sagt, nu är iaf två hundägare övertygade. Jag kunde inte komma åt Loke, innan han satte iväg efter en joggaren, och nafsade denne i benen. Detta pga att just dessa hundägare, envisas med att ställa sig i vägen, vilket gör att Loke tycker att han får göra vad han vill. Eftersom dessa människor inte tror på vad jag säger, tycker de att jag är löjlig, och lyssnar alltså inte på när jag säger åt dem att flytta på sig, men nu har de fått bevis på, att det jag säger är sant. Synd bara att joggaren skulle behöva råka illa ut, och synd att dessa hundägare antagligen kommer att sprida att min hund är "farlig".
Idag träffade vi på ett riktigt pucko till hundägare, som fast att han såg att jag kopplade upp Loke, lät sin hund gå fram. Jag backar undan med Loke och lyfter upp Ymer. Samtidigt säger jag "att om jag kopplar upp min hund, kanske du inte skall släppa fram din". Killen säger något om att hans hund går bara fram och stannar när det är 2 meter kvar, och jag svarar att min hund har inga sådana regler utan attackerar och hugger. Loke är liten, men han kan vara ett riktig liten djävul, om han vill. Denna hund var av en ras, som Loke blivit attackerad av tidigare, och han tar inga chanser utan anser att anfall är bästa försvar. Jag blir så trött på folk. *suckar*

Inga kommentarer: