tisdag, januari 01, 2019

2019-01-01

Nyårsaftonen firades stillsamt hemma i soffan. Inhyrd vovve sov på en av soffpuffarna, Loke låg bredvid mig i soffan och Ymer snarkade i ensamt majestät i sängen. Ingen av dem brydde sig det minsta om fyrverkerierna. Enda gången det blev någon störning, var när telefonen ringde på tolvslaget, och jag rusade runt för att hitta den.
Det är så underbart att fira nyår utan att behöva oroa sig för att hundarna skall darra av skräck. I dagarna har det spridits en nyhet, som säger att fyrverkerierna skall förbjudas 2019. När man kollade upp sanningshalten, visade det sig att fyrverkerier på pinne, behöver tillstånd för att få avfyras, vilket antagligen kommer att resultera i absolut ingen skillnad. Är det någon som tror att polisen skulle gå runt och kolla om dessa tillstånd finns, när Svensson skjuter? Löjligt.

Inhyrd vovve har varit helt ok, de första 3 dagarna, men idag har han först rullat sig i människoskit och sedan spytt ca 6 gånger på min soffa och matta. Just nu hatar jag den lilla skiten. Mattan blev ju tvättat för några veckor sedan och nu är den äcklig igen. Möblerna går att ta bort tyget på, men det är krångligt och jobbigt. Ingen hit alltså. Råkade också av misstag lyfta på vovves läpp, och insåg då att den stackarn har hela garnityret fullt med tandsten. Sorgligt. Undrar varför man köper sig vovve, om man sedan inte bryr sig om dess personliga hygien?

Nu skall jag ta det lugnt och inte röra mig mer än nödvändigt, bara för att jag kan.

Inga kommentarer: