onsdag, december 12, 2018

Château de Tibbe

De senaste månaderna har mitt hundvaktande ökat till att nästan bli ett deltidsjobb. Det finns många hundägare, som har svårt att hitta någon som kan hjälpa dem, så tibbemaffian ställer upp. Det är iaf ett ganska enkelt jobb, och sliter inte ut mig mentalt. Dessutom får man en ganska bra kondis, av allt gående.

Som jag nämnt, har jag försökt att få ned killarna lite i vikt. De får ju inte bli för runda, då det tär på fysiken, när man är liten. De har nu nått målvikten, så nu gäller det bara att försöka hålla den. Önskar att jag kunde göra detsamma, men jag har så förbaskat dålig karaktär. Enklare att hålla vovvarna på diet, då de inte kan öppna kylskåpsdörren själva. Iofs har Ymer kommit på att det går att äta ute, eftersom folk är grisar och slänger en massa mat i naturen. Detta medförde i sin tur att han gick ned det sista pga magsjuka. Nu måste jag hålla honom kopplad. Han är så fixerad vid all mat han vet finns, att han helt tappat bort vad inkallning betyder. Nåja, det är ju egentligen jag som har problem med att ha hund i koppel. Tror nog att han överlever, utan att få springa lös jämt, men det känns verkligen tråkigt.

Fick lite snö här på morgonen, men den försvann ganska snabbt. Det var iaf underbart att se den, som hastigast, och jag hoppas den kommer på ett längre besök nästa gång.

Inga kommentarer: