måndag, november 26, 2018

Valpplanerna

Jag berättade för min mamma att tiken gått tom, och att det alltså inte blev någon valp från henne. Mamma frågade då varför jag ska ha så många hundar, och jag frågade henne varför skulle jag inte ha det? Jag är pensionär, ensamstående, skuldfri och älskar hundar. Finns inget som skulle bli sämre för mig, om jag skaffade en hund till. Jag lade också till att jag lägger mina pengar på hundar och tekniska prylar, medan hon lade ned en halv förmögenhet på att röka, och jag har aldrig klandrat henne för det. Fick inget svar på det och nu är frågan bordlagd, eller det är vad hon tror iaf. Jag har faktiskt fått svar från uppfödaren jag mejlade, och hon säger att det möjligen kan bli en valpkull i vår. För att ha något att drömma om har jag nu hämtat en bild från nätet, på den tik som kan bli mamman.

Inga kommentarer: