tisdag, december 03, 2013

Och varför inte shoppa lite mer?

För några år sedan gjorde jag ett inte så bra teknikköp. Jag köpte mig en inspelningsbar dvdspelare. Kunde spela in en massa på hårddisken den har och också spela upp mina dvder, så klart. Ett av problemen var dock att den jäkla spelaren nästan aldrig ville öppna luckan. Detta gjorde att den fick åka på reparation. När den kom tillbaka var det dock ingen skillnad och garantin hade hunnit gå ut. Det var i en period då jag bara inte orkade att ta tag i saker. Dessutom hade jag i samma veva insett att jag i princip inte tittade så mycket på mina skivor och jag också upptäckt hur enkelt det var att titta på de program jag ville se, utan reklam, via internet. Alltså hamnade spelaren I skymundan.
Nu har jag dock hamnat i en situation där jag faktiskt vill titta på dvdskivor, som jag aldrig slutat köpa, men den jäkla luckan vill fortfarande inte öppna sig, om jag inte pillar med en nagelfil för att få öppningsmekanismen att funka. Det är förbannat irriterande så nu har jag bestämt mig för att investera i en ny apparat.

Denna gång blir det en blue-rayspelare, som har wifi, vilket gör att den också fungerar som en mediaspelare. Den kommer alltså kunna streama de filmer och program jag har på datorn och är även kompatibel med Netflix. Vi får väl se hur det går. Håll tummarna. ;-)

1 kommentar:

Undertecknad sa...

Tummar och tår håller efter förmåga!