onsdag, december 25, 2013

Delvis

Då var julen delvis avklarad. Det har varit familjemiddag på julaftonen och födelsedagsmiddag hos en väninna till mamma, idag på juldagen. Loke fick umgås med barn, vilket han aldrig gjort förr, och det funkade utmärkt. Inget blodvite eller tårar. Bara en utmattad vovve, som för ögonblicket försvunnit in i sovrummet. Gissar att han snarkar på min huvudkudde.
Julklappar blev det såklart. Min kära far gav mig en elektrisk skruvdragare, som jag gissar att han saknat varje gång han hjälpt mig med diverse skruvande. Nu slipper både han och jag att handjaga skruvarna. Win, win alltså. Av mor fick jag ett snyggt underlägg att ställa heta pannor på. Självklart har jag haft de gamla vanliga i kork, men nu har jag fått ett i metall som ser bättre ut på min fina, svarta, diskbänk.

Den här delen av julen har alltså varit varm och gemytlig. Håller tummarna för att den fortsätter i samma anda.

God fortsättning på er!

Inga kommentarer: