fredag, december 20, 2013

Jamendåså

Som vanligt är jag alltid trött, men det är ju inget nytt. Jag försöker göra saker för att distrahera mig själv och tänka på något annat. Bland annat har jag ju shoppat den där nya blu ray-spelaren och försöker lära mig hur den funkar. Nu är den inte speciellt komplicerad, men faaaaan vad det går långsamt. Hur kan man skapa något som är så segt i dagens tekniksamhälle där det ska gå så fort det bara går? Personligen känner jag att jag kan få ett vansinnesanfall varenda gång. :-( Jag har också fixat Netflix gratis i en månad, men efter bara ett par timmar är jag skitförbannad. Netflix tappar tråden flera gånger under ett program och det är ett evigt fipplande för att få igång programmet igen. Att förflytta sig bland menyerna går evigt långsamt. Efter att ha tröttnat på de eviga avbrotten, försökte jag få kontakt med min dator för att spela upp filerna från den. Då upptäckte jag att spelaren lägger alla filerna i bokstavsordning. Jättebra eller hur? Nej, faktiskt inte. Speciellt inte om du har över tusen filer och du inte har en aning om vad filen du vill se heter. Spelaren bryr sig inte om att du sorterat filerna i olika mappar, utan buntar bara ihop dem i en stor hög. *suckar*

Det går dock utmärkt att få luckan att öppna sig, se på DVD och även SVT Play. Egentligen borde jag alltså vara stormförtjust. :-P

Inga kommentarer: