onsdag, november 13, 2013

Semester

I helgen pratade jag med min kontorschef (aka mamma) och la fram förslaget om att jag skulle ta semester den här veckan. Det föll i god jord och epso; jag är hemma. Enligt uppgift borde jag alltså dunderslöa. Denna förhoppning har dock inte helt slagit in. I måndags var det superfint väder och det resulterade i promenerande med vovven och väl hemkommen gjorde jag en massa sysslor som aldrig hinns med i vanliga fall. Igår regnade det på förmiddagen och vovve lämnade in veto och vi gick bara en kortis. Alltså bakade jag en mumsig kardemummakaka istället för att göra något nyttigt, som att städa. När det väl slutat regna tog vi en långtur och när vi kom hem några timmar senare, stupade vi båda i soffan.

Idag har jag roat mig med att göra av med pengar. Köpte mig en ny vinter/höstjacka på rea. Vi får se om den kan hålla mig varm i vinter. Letade också efter gummistövlar, men sådana fanns inte att finna i Kista centrum. Där finns det bara en massa moderiktiga skor och stövlar och där räknas tydligen inte gummistövlar in. Får se om jag kan hitta några någon annanstans.

Jag har också gjort ett felköp. Jag ville kunna se på SVT Play på min tv och tänkte att det nog skulle gå att fixa med en hdmi-adapter. När den var inköpt, via internet, visade det sig att min Nexus 7 är för gammal. Den är från 2012 och det jag vill göra går bara på en från 2013. I och för sig håller de där underbara nördarna, med alldeles för mycket fritid, på att försöka lösa problemet så vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer: