söndag, maj 19, 2013

Trädgårdsdags

I helgen har jag suttit och myst på min fina uteplats. Plommonträdet blommar så fint och tulpanerna, jag satte i höstas, är jättefina. Runt hörnet blommar en fantastisk magnolia. Den är underbar. Idag har jag planterat 4 stycken Backsippor i rabatten utanför köket. De är sådär mysigt håriga.

Loke gör sitt bästa för att göra uteplatsen sin, genom att gräva hål i gräsmattan och rulla sig i något obestämt snusk. Han skäller glatt på grannarna, vilka alla ignorerar honom. 

Loke är idag nybadad, inför veterinärbesöket på torsdag. Han är alldeles fuktig och luktar schampo. Undrar förresten varför tillverkarna envisas med att parfymera hundschampo? Hundarna bryr sig knappast och vi som är känsliga för parfymer blir inte gladare av alla dessa dofter. Nästa gång skall jag kolla ordentligt så det blir oparfymerat.

Vi trivs och mår så bra vi bara kan, här i Skogstorpet. Tack för det jag har Gudinna.

Inga kommentarer: