lördag, juni 30, 2012

Idag har jag...

... roat mig med att gå en långpromenad med vovven. Därefter blev det ett nytt varv på hyllan jag lackar för köket. Nu fattas bara andra sidan och sedan är den redo att sättas upp. Duschade murgrönor som har fått spinn. Vi har lite svårt att anpassa vattnandet till de nya förhållandena på Skogstorpet, vilket gjort det intressant för spinnkvalstrena igen. Murgrönorna fick sig också en såpadusch och vi hoppas alla på att jag skall lära mig vattningsfrekvensen. När blommorna hade lämnat fönstret för badrummet, satte jag upp en vajer, som skall hindra barn från att ramla ut genom detsamma. Denna vajer är, på denna plats, till för att försvåra det för inbrottstjuvarna att ta sig in genom fönstret när jag inte här hemma. Vill kunna ha det öppet då också. Behöver lite luftväxling här där solen skiner hela förmiddagen. Sedan satt jag i soffan och degade tills det var dags för att skruva upp ny hylla i förrådet. Nu när det är klart kan jag ställa upp alla krukorna där, vilket i sin tur gör att jag faktiskt ser golvet. Dessutom fick min nya fina grill plats. Tack för den Anna och Gabriel. Funkade snusgott på midsommarafton. ;-)

Morgondagen kommer att innehålla kalhygge och harvande. Växter som sitter fel, skall tas bort inför trädäckets läggande. Håller tummarna för att den hantverkaren har tid i nästa vecka.

Annars är allt lugnt här på Skogstorpet, men jag grämer mig över att jag inte får spendera hela dagarna hemma, då jag istället måste vara på jobbet. Kommer ju inte ens hinna jobba in någon ordentlig semester. *suck*

Inga kommentarer: