torsdag, juni 14, 2012

Bordlagt

Nu har jag köpt mig ett nytt soffbord, i gedigen ek. Mitt gamla bord, som jag fått av en dåvarande vän, håller på att falla isär, vilket i sin tur gör att jag inte längre kan använda det som fotstöd vid tvttittandet. Detta pga rädsla för att det skall krascha. Det nya fina ekbordet är så här långt riktigt stadigt. Man kan till och med sitta på det om man vill! :-D Det gamla kommer att få uppsöka grovsoprummet.

Annars är allt bra här. Jobbar i familjeföretaget och skall enligt uppgift få min hylla ovanför diskbänken installerad. Vore kul att få bort allt som står på bänken och istället ha det på hyllan. Jag har faktiskt lyckats packa upp allt och möblerat hela lägenheten, som jag vill ha det, och det enda som fattas nu är en ny bokhylla. Visar sig att eftersom jag använder den gamla hörnhyllan i köket så blev det mindre hylla kvar för t.ex. dvd-filmerna och de ligger nu staplade på golvet i sovrummet. Ser också fram emot att få min uteplats förbättrad med trädäck, men när det skall ske ligger i den hantverkarens (ej min faders) händer. Skulle dock inte hinnas med före midsommar, vilket jag aldrig trott, men när jag fick den informationen började jag självklart fundera på hur bra det vore om det var klart före dess. Emellanåt undrar jag hur min hjärna fungerar egentligen.

Jag har fortfarande inte lyckas få mina a-kassepengar de två månader jag var arbetslös. Helt och hållet mitt eget fel, eftersom jag inte lyckats med läsförståelsen och istället fått lov att skicka kompletteringar, i flera omgångar, till de som håller i slantarna. Förhoppningsvis lyckades jag skicka rätt papper denna gång och pengarna kanske kommer och fyller hålet som uppstått i plånboken. Som ni såg längre upp i dagens inlägg har detta hål dock inte förhindrat nya inköp. ;-)

Inga kommentarer: