måndag, september 19, 2011

Macho, macho man!

Loke har idag börjat lyfta på benet. Han gjorde det så där nonchalant man bara kan, som om han aldrig gjort något annat. "Hurra", säger publiken. "Välkommen till pojkarnas krets." ;c)

Sedan träffade vi en Akita Inu. Vi har träffat henne förut, men den gången gick vi aldrig hela vägen fram, då hon har så stora, klumpiga fötter. Idag närmade vi oss henne och allt såg bra ut, tills hon helt plötsligt fick för sig att Loke skulle minsann veta hut och gjorde ett argt utfall. Loke blev förskräckt, men gav sig inte utan försökte igen. Samma visa ännu en gång. Efter tredje tillrättavisningen från Akitan, sade jag till Loke att han kanske skulle låta bli, vilket han då höll med om. Vet inte varför en ung Akitatik känner att hon skall mosa min snygging, men vi struntar i det. Vi har så många andra att terrorisera. ;c)

Dagens första på arbetsträningen gjorde mig så innerligt trött. Kan ju inte påstå att jag själv inte håller låda, men den här damen tar priset. Hon verkar heller inte förstå att man kanske skall låta någon koncentrera sig när denna (ego då) försöker lära sig ett jäkla program, som är evigt jobbigt. Tillslut ansåg jag att jag varit tillräckligt länge för dagen på arbetsplatsen och sa "hej då, vi ses imorgon" och gick. Vi får se hur det går imorgon.

1 kommentar:

Undertecknad sa...

wohow... liten är fortfarande liten men STOR