söndag, september 25, 2011

Alla möjliga funderingar och mått

Vi börjar med mått eftersom ni alla verkligen är oerhört nyfikna att få veta. Loke är redan 25 cm hög, vilket innebär att han endast har 2 cm kvar för att nå rasstandardens övre ca mått.

Nästa fundering är över att folk, som faktiskt känner mig, kan tro att jag skulle be någon att åka hem till sitt ursprungsland bara för att jag är arg på dem? Hur kan de dessutom säga att jag skulle ha kunnat sagt detta pga av min hjärnblödning? Speciellt som personerna faktiskt borde veta att min hjärnblödning inte påverkat hur jag känner för folk i gemen utan bara att jag har svårt att hitta ord, har koncentrationssvårigheter vid stress och blir trött fort. Hur kan man få det till att jag helt plötsligt blivit rasist och tycker att våra nysvenskar skall åka härifrån? Jag fattar det inte... Det känns som ett svek. :-(

Har jag förresten berättat att jag blir arbetslös i november? Företaget har sagt upp alla på stockholmskontoret pga "arbetsbrist". Ser ni hur jag gråter? ;-)

Min arbetsträning är förresten förvirrad. Detta beror mest på att kvinnan som är chefen är nästan mer förvirrad än vad jag är. Dessutom har hon verkligen svårt att förstå att man kanske inte bör avbryta och prata med mig medan jag skall utföra ett relativt komplicerat arbete. Det som händer då är att jag tappar tråden och gör fel, vilket i sin tur gör att jag får göra om det igen. Allt tar alldeles för lång tid och jag blir frustrerad och otålig. I fredags var det dock lugnt eftersom hon hade gäster och pratade med dem istället för mig. Jag fick en hel del gjort då, men idag fick jag ett mejl som sade att det jobbet skulle skrotas och får göras om på ett annat sätt nästa vecka. Jättekul eller hur? *suck*

Annars allt väl. Loke blir bara större och större. Han hårar dock en hel del, vilket gör mig förvirrad eftersom infon jag fått säger att han inte borde fälla ur första gången förrän vid 1 års ålder. Just nu ser jag ut som om jag rullat mig i en pälshög och när jag klappar djuret ramlar mer päls av. Börjar bli lite orolig över att jag kanske köpt en nakenhund istället för en tibbe. ;-P
Published with Blogger-droid v1.7.2

2 kommentarer:

Monica sa...

Våra hundar har heller inte följt rasstandarden så det stör;-)))

Undertecknad sa...

nämen, så ledsamt för dig... att inte få jobba alltså...

Loke e ju din hund så är du förvånad?!?! de e inte jag

pözz på er