torsdag, september 08, 2011

Dagens värv så här långt

Idag har jag lekt slåttermaskin och huggit ned allt som gick på mina växter. Min Tuja är bara ett minne av sitt forna jag och ser nu ut som en blyertspenna istället för en Trifid. När den var klar gick jag vidare till de andra balkongväxterna och nu kan jag till och med öppna balkongdörren på vid gavel. Tog också röjningsågen till alla mina Hibiskusar. De anser det vara höst och tappar knopparna och då är det lika bra med kalhygge.

Loke och jag har sedan haft en lång och mycket ljudlig kamp när jag försökte klippa hans klor. Efter att jag avslutade kampen hade jag iaf lyckats klippa nästan alla klor. Därefter gick vi ut och träffade kompisar, vilket gjorde en trött hund ännu tröttare.

På söndag är det tibbeträff i Haga. Dit ska vi gå för att se om andra tibbar är lika snygga och coola som Loke.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer: