fredag, juli 01, 2011

Oändlig variation

På min balkong blommar fortfarande rosenskärorna för fullt. Blir lika överraskad varje dag, pga de oändliga variationerna som finns på samma blombuske. Fyllda, enkla, ljusrosa eller mer mörkrosa.





Det är också intressant att se att jag lyckats få en helt vanlig solros att växa där jag inte sått någon och att knopparna både på den och den svarta solrosen påminner om Triffiderna, vilka åt människorna på tv för flera år sedan. ;c)




Det skall bli jättespännande att se den svarta solros helt utslagen.



Annars har jag roat mig med att klippa till tre hundar i Hagalund, de senaste dagarna. Det blev en rakad Papillion, en Cavalier och en Cocker spaniel. Vovvar blev jättesnygga tycker jag och deras mattar, men hundarna verkar inte alls imponerade. ;c)

1 kommentar:

Monica sa...

Vad snygga dom är;-)))