torsdag, juli 21, 2011

4 killar att välja på

Det finns alltså fyra killar att välja på hos uppfödaren.

Den förste heter Eros, här 5 veckor gammal.



Den andre heter Tabac, här 5 veckor gammal.



Den tredje heter Silver Star, här 4 veckor gammal.



Och den fjärde är Baccus, här 5 veckor gammal.



Det är svårt att avgöra färgerna korrekt för en icke-expert, men de två första killarna är en färg som heter sobel med mer eller mindre skugga. Den tredje är en silverfärgad, också den med skugga, och den fjärde är svart. Det var ju också några veckor sedan dessa bilder togs, vilket i sin tur kan göra att det hänt en del på färgfronten på skuggorna. Den silverfärgade vovven kommer dock alltid att vara just den färgen, utan förändringar enligt uppfödaren, och svart är alltid svart. Skugga betyder förresten att den yttersta tippen av pälsen är svart, vilket ger en skuggeffekt.

Efter det att jag bokat en tid med uppfödaren och beställt tågbiljetter informerade jag min mor om att hon kommer att bli mormor. Då fick jag veta att hon självklart kör mig till Falun. Detta fast att jag redan köpt biljetter. Eftersom hon envisades fick jag tillslut ge med mig och avbeställa biljetterna igen. =c)

Nu är det bara en vecka av ångest kvar!

2 kommentarer:

elin sa...

Minen och blicken hos Tabac - den rackarn ser envis ut! ;)

Undertecknad sa...

woho du ser... även mammor har hjärtan ibland... du kommer inte ångra dig...