torsdag, maj 12, 2011

Tröstlöst tråkigt

Att skaffa sig en ny dator är jättekul, men alla olika inställningar är inte lika kul. I förrgår fastnade jag på att inte kunna använda mitt e-leg. Jag kunde inte ens ladda ned filen som behövdes eftersom jag hade ’fel’ system. Win7 och 64 bitar om någon undrar. Detta ville inte Nordeas hemsida kännas vid över huvud taget, och efter fruktlösa försök ringde jag faktiskt supporten. Fick en mycket trevlig man, vid namn Samuel, till hjälp. Han trodde sig, efter ett evigt omstartande och ominstallerande, funnit lösningen som innebar att avinstallera IE9 för 64bitars systemet och istället installera en IE8 för 32 bitar. Då kunde jag äntligen ladda ned filen och där såg det ut att funka. Jag tänkte inte längre än så, eftersom jag suttit med Samuel i över en timme innan vi lyckades lösa problemet. Jag tackade och lade på, gick till SBAB för att logga in med legget och där var det stopp igen. Funkade absolut inte, fick bara upp, att sidan inte kunde visas. Provade både IE och Firefox, men ingen skillnad. Ringde SBABs support, som absolut ansåg att felet låg i Nordeas system och/eller att jag använde IE istället för Firefox. När jag upplyste stjärnarn om att jag faktiskt använde Firefox fick jag veta att jag använde fel version och istället skulle installera en tidigare. *fan i helvete* Jag sa tack och försökte hitta lösningen själv tillsammans med datagurun, som virituell hjälp. Själv använder hon just den version av Firefox som jag har (v.4) och även IE9, och hos henne funkade allt. Jag testade t.o.m med Firefox v.3.6, men det hjälpte inte. Tillslut loggade hon in på min dator och rotade runt bland inställningarna, men allt såg rätt ut. Vi kom överens om att jag skulle avinstallera allt och börja om från början, men jag kom inte längre än att avinstallera BankIDprogrammet och vid omstarten som följde fungerade allt! Vem vet vad det var för fel, men nu funkar det iaf. *phu*

Jag har som sagt försökt nästla mig in på olika företag, för att få arbetsträna, men no joy. Inte ens SKK hade tid med lilla mig, och varför jag ens frågade är mig fortfarande en gåta. Det blir alltså inget hundrelaterat då inte Hundstallet heller ville ha med mig att göra. På fredag skall jag tillbaka till Arbetsförmedlingen för att se om vi kan hitta något annat knep, men jag kommer antagligen att fastna som pappersvändare på ett helt vanligt tråkigt kontor igen. Jag hade verkligen hoppats på att få göra något annat istället. *suck*

Som tröst för att elände, gick jag och färgade håret, med en massa röda slingor i olika nyanser. Sedan klippte jag av dem alla igen. ;cP Närå, de syns fortfarande. Min kära frisör sa att hon tyckte jag var sexig i mitt nya hår, men eftersom det var hon som gjorde allt jobbet, gissar jag att hon var något partisk i frågan. =cD

Inga kommentarer: