måndag, november 30, 2009

Why so glum?

Som ni vet är jag inte rädd att säga vad jag tycker. Jag har inga svårigheter med att ta konflikter, men när jag direkt blir påhoppad med konstiga referenser, som att det skulle vara fel att ha röda värderingar, blir jag lite konfunderad. Ok, jag är röd med grönlila kanter och jag anser att det är det bästa sättet att närma sig omvärlden på. Varför skulle det vara fel? Om du har blå, röda, gröna, lila eller gredelina åsikter spelar väl ändå ingen roll? Att du står för vad du tror på kan väl ändå aldrig vara fel? När folk sedan har en helt annan åsikt är det väl också ok, och man behöver ju inte vara nedlåtande och/eller otrevligt för det? Varför är det bara tillåtet för en åsikt att uttryckas för vissa? Om vi nu skall respektera varandra måste vi ALLA respekteras och inte bara den ena sidan i diskussionen.

Jag har åsikter om att vi kommer att tvingas köpa vårt boende. Jag tycker att det är fel och det tolkas som att jag står på den vänstra kanten av det politiska blocket. Det stämmer kanske, men jag har även andra åsikter som kan tolkas ultramarinblå. Jag tycker nämligen att det är helt ok att äga sitt boende. Om du har pengar så använd dem till vad fasen du vill. Min åsikt är dock att det är fel att sälja ut allmännyttan. Jag tycker också att det är fel att tjäna pengar på sitt boende. Boendet är något nödvändigt för oss alla och att bli utestängd från bostadsmarknaden av ekonomiska skäl tycker jag är FEL!

2 kommentarer:

SmonkAnna sa...

http://thepiratebay.org/user/eztv/ --> alla eztvs releaser kommer upp här med :D

Sol sa...

Håller med, det är så jävla fel och trist att allmännyttan säljs ut. Förstår dock om man, även om man är motståndare till detta, köper sin lägenhet om/när ombildningen blir av. Kul att vara hyresgäst hos sina grannar. Kul att veta att man, när lägenheten sägs upp, ger en massa pengar till dem eftersom föreningen då säljer lägenheten. Men ändock - trist att det sker.