tisdag, november 17, 2009

Äventyr på jobbet

Företaget jag jobbar för har fått gräslig kritik i media nu igen. När jag sitter på jobbet läser jag denna kritik och jag förstår precis vad de blir upprörda över. Ni har ju själva kunnat ta del av detta i mina tidigar inlägg här på bloggen, via den korrespondens som jag utsätts för, av min arbetsledare. Under gårdagens bloggläsande upptäckte jag att den personen ska ha haft problem i ett och ett halvt år, med de tjänster som skall tillhandahållas av min arbetsgivare. Eftersom jag är en person, som alltid lägger mig i, gick jag in på personens uppgifter och såg DIREKT vad problemet var. Den felsökning som gjorts under den här tiden har alltså alltid gjorts fel av mina kollegor. Hade de bara följt instruktionerna, skulle problemet varit löst för länge sedan. Man blir alldeles uppgiven när man tänker på det. Jag såg till att felet, som är av administrativ natur, blev fixat redan igår. Det tog en stund, då jag fick lov att ringa runt till kollegor som sitter på en annan avdelning, för att få det gjort på en gång. Nu skall jag bara se om den tekniska biten också löst sig, som en följd av detta. Kanske det behövs en tekniker, men den bit som låg i systemet (adminstrationen) har antagligen gjort att felet multiplicerats exceptionellt.

Med tanke på den tid jag lade ned igår på att lösa just detta fel, kommer jag få en sträng tillsägelse idag när jag kommer till jobbet. Vem fan bryr sig! ;c)

1 kommentar:

Undertecknad sa...

starta egen kundtjänst... se till att kunderna får hjälp!!!


du e bäst bejb och de är idioter om de inte kan inse att det är sånna som du som gör att kunder faktiskt stannar.

har du kontaktat personen som hade haft strul? om inte gör det och tala om för honom/henne att du nu har fixat skiten...

pöss