onsdag, augusti 05, 2009

Nyhetstorka?

Jag läser nyheterna på jobbet. Tar tidning efter tidning, men de säger bara samma sak. Nästan precis samma rubriker och ordval i artiklarna. Sitter det någon frilansare som säljer till dem allihopa? Jag tycker ju att det borde vara _någon_ skillnad på vad Expressen, Aftonbladet, Metro och DN skriver. När jag tröttnar på att läsa samma sak om och om igen, går jag vidare till bloggarna. Där är det mer varierat, men uppdateringen kan det vara lite si och så med. Självklart kan man inte begära att ni, mina kära bloggare, skall ha tid att uppdatera för jämnan. Särskilt när jag själv inte gör det, men det är såååå tråkigt i längden att inte ha något intressant att läsa.

Egna nyheter... Rubrik?!

Försäkringsbolag i maskopi med veterinärer

De senaste veckorna har djuret haft problem med magen. Samma problem som han hade i vintras är tillbaka. Tack och lov har han dock endast en gång känt sig tvungen att bajsa på balkongen. Denna gång tänkte jag försöka fixa det utan veterinärbesök (taskig ekonomi), men det gick inge bra. Efter flera försök med risdieter och svält, vilka inte gav något resultat, ringde jag tillslut veterinären och vi gick dit idag. Samma tabletter som förra gången, men även blodprov för att se om det kan vara något annat jox som ställer till det. Kostnad 2000 kr. Kan ni tänka er att det är precis vad jag har i självrisk på försäkringen?! Hur kommer det sig att alla våra veterinärbesök går på precis 2000 eller lite under? Lyckas aldrig att komma upp över självrisken, vilket innebär att jag aldrig kunnat utnyttja försäkringen. Verkar inte det mysko eller hur? Självklart är jag glad att vovven inte blir jättesjuk, men man undrar ju hur det är gjort? Hur kommer det sig att de alltid lyckas hålla sig precis under självrisken? Är de i maskopi eller är det jag som är överdrivet misstänksam/snål?
Nåja, nu gäller det bara att hålla tummarna för att liten mage friskar till sig. Förhoppningsvis kommer blodprovet som togs visa att han är en kärnfrisk lite luddboll. ;c)

Inga kommentarer: