lördag, augusti 08, 2009

Det lönar sig att försöka igen

Det finns ett antal filmer som jag ser alla prata om i periferin. För det mesta försöker jag antingen se dem, undvika dem helt eller både ock. Eternal Sunshine of the Spotless Mind var en av de filmer som jag gjorde både ock med. Efter allt tjat om hur fantastisk filmen var, tog jag mig tillslut i kragen och försökte se den. Jag kom dock inte särskilt långt innan jag slutade. Lade den på hyllan av misslyckade försök och försökte glömma bort den. Svårare än man önskar, eftersom folk hela tiden drar upp den. Detta fast att det faktiskt gått 5 år sedan den visades första gången. I kväll gjorde jag så försök 2 och ännu en gång förvånas jag av hur viktigt det är att se filmer när man är på rätt humör. Filmen blev denna gång en riktigt trevlig upplevelse, även om jag fortfarande tycker att den är lite väl upphaussad. Visst var den bra och mysig, men inte fasen var den en av de bästa filmer som någonsin gjorts. Den var inte ens den bästa film Jim Carrey har gjort, men den ligger högt upp på listan. Själv kan jag rekommendera The Number 23, som jag tycker är en av de bästa filmer han gjort. Jag kan också rekommendera The Majestic. Den filmen visar en helt annan sida av honom, än den galne Ace Ventura, som även om han är en av mina högst älskade filmkaraktärer, kan kännas lite väl jobbig ibland.

1 kommentar:

elin sa...

The Majestic är verkligen sevärd, ett litet guldkorn. N.23 har jag inte sett ännu, nåt att se fram emot. Eternal kommer jag inte ihåg nånting av...