För en månad sedan köpte jag mig en ny mobil. Jag har inte pratat så mycket om den eftersom den mest givit mig bekymmer. Köpte en frän snygg och cool telefon, Samsung Omnia, men den var alldeles för omständig för mig. Den där jävla pekskärmen funkade bara när den själv ville och då helst när den låg i fickan. Då bytte den gärna program och ändrade volymen, vilket i sin tur gjorde en lomhörd. Skulle man själv göra samma ändring blev det mer krångel. Jag har tydligen har alldeles för stora fingrar för att kunna peta med dem på skärmen och då var det bara att lefter den där jäkla lilla pennan. Den pennan ville man dock inte ha hängande på telefonen pga risken att den repade skärmen. *suck*
När jag satt på tåget härom kvällen, funderade jag på vad jag egentligen använde just denna supertelefon till. Det enda jag faktiskt kunde använda, utan problem, var Harpan. Verkar ju allmänt korkat att ha en supertelefon att endast spela Harpan på?! Att se på film var omständigt, att lyssna på musik var ett evigt letande och rullande på pekskärmen som envist rullade förbi det jag letade efter och då genast började om från början igen. Gick inte enkelt att göra spellistor och det gick inte att lägga till låtar på en redan skapad lista. Detta är ju jävligt irriterande när musik är det man använder mobilen till allra mest. *suck*
Till saken hör att jag redan en vecka efter att jag köpt denna telefon hör av mig till Telenor, där jag fått mitt nya ab och telefon, för att försöka byta ut skräpet mot något som jag faktiskt kunde använda. Fick blankt nej, eftersom jag redan öppnat paketet. Glömde då nämna att jag fått ett demoex, vilket innebar att paketet var öppnat redan innan jag fått det. Detta gjorde mig såklart sur, så när jag fick en Telenorsäljare som klagade på vår support och vår kundservice i telefonen, så sa jag att de hade ju inte så mycket att skryta med. Personen ifråga blev paff och skröt med att de hade ju "nöjdkundgaranti". Den sa jag att jag INTE hade känt av, men han tyckte att jag skulle göra ett försök till. "Gå ned till butiken och be att få tala med butikschefen. Berätta för honom hur du känner så skall du se att det ordnar sig." Jag lydde hans råd och nu sitter jag då här med en Sony Ericsson W995. Har redan gjort spellistor och laddat ned två filmer att titta på när jag väntar på tåget. FAN vad enkelt det blev! ;c)
Tack snälla Telenor för att ni levde upp till er "nöjdkundgaranti" och tack till Jimmy som fick mig att stå på mig i frågan. =cD
2 kommentarer:
jag köpte själv en w595 igår av en säljare på stan :D
Skicka en kommentar