måndag, juli 13, 2009

Choklad

Jag är en chokladälskare, men av svenssontyp, vilket för mig innebär att jag inte letar upp den där specialaffären för smakligare choklad, utan köper den i en vanlig mataffär. Har hittat några guldklimpar, men av någon anledning försvinner de lika fort som de hittas. En favorit är en Carte D'Or-glass, "Fever for Chocolate" med massor av choklad, men den finns ju inte att få tag på någonstans längre?! Vad hände? Vart tar de vägen? Köpte massor av den i våras, men nu finns den ingenstans längre. *mutter*

***UPPDATERING 2009-07-15***
Efter mejlfråga till Carte D'Ors kundtjänst fick jag veta att favoriten "Fever for Chocolate" blivit indragen då den inte var tillräckligt populär!!! :cO***


Det har kommit en ny chokladglass från dem, men den finns heller inte att hitta i affären, så jag vet inte om den är någe go ännu. *suck*

En personlig kexfavorit är detta chokladkex från Ballerina. Även det är jättesvårt att hitta i butikerna där jag bor. Jag påpekade mitt chokladbehov för personalen, som då lyckades skrapa fram fem paket. Jag köpte fyra av dem, dagen efter var det återstående borta och nu tre veckor senare har det ännu inte fyllts på. Nog blir man lite ledsen. =c(

Testade Marabous nya chokladkaka "Sommar". Hade vissa förväntningar, efter all reklam man ser överallt, och hittade den tillslut i en affär. Choklad blandat med jordgubbsbitar kan ju inte bli fel, eller kan det? Den smakar förjävligt! Jordgubbarna doftar och smakar kemiskt. Chokladen är som vanligt, sedan amerikanarna köpte företaget, alldeles för söt. Det var skrämmande äckligt. *suck*

2 kommentarer:

Gealach sa...

Ja, den där första blev vi kära i, men den går som sagt inte att hitta... :-(

Undertecknad sa...

Älskar dig också min kära Lupa. Även om vi tyvärr inte har samma kontakt som förut så är det guld värt att veta att du finns där

Jag värdesätter dig som vän och dina synpunkter!

Ser fram emot Ice Age... e bokat! Hitta en dag som passar snart...