tisdag, maj 06, 2008

Och hur tänkte du där då?

Att gå till sjukgymnasten börjar kännas som en övning i meningslöshet. Sjukgymnasten har de två möten vi haft, följt ett frågeformulär där hon bett mig göra rörelser och sedan frågat hur jag känner det. Det är väl helt ok, men när de olika försöken är över rekommenderar hon akupunktur. Egentligen får hon ju inte göra det, säger hon, och i nästa andetag rekommenderas Quigong. Verkar lite motsägelsefullt? Alla övningar som görs skall dessutom bara göras tills det känns obehagligt och jag försöker följa instruktionerna. Resultatet blir att hon, vid nästa möte, skall visa hur man stärker magmusklerna. Enligt andra tränare har jag ovanligt starka magmuskler? Det är dock så att det gör ont och är obehagligt när jag försöker göra övningen. Alltså lägger jag av långt innan mina magmuskler protesterar. Jag har också problem med övningarna som involverar knäna. Genast kommer då förslaget på att jag borde börja cykla, för att mina benmuskler skall stärkas. Detta efter att jag berättat för henne att jag är ute och går ca en mil om dagen och har vader som jävla träd?! Jag är ledsen, men mina ben är starka.
Jag fattar inte hur hon tänker?

Jo, jag vet att akupunktur fungerar mot smärta, men det är enligt min mening, ett smärtstillande, precis som mina tabletter. Det botar inte problemet. Jag vill att de talar om vad som är fel, innan jag använder mig av mer smärtstillande. Även om det nu är utan konstgjorda kemikalier. Quigong är en fantastisk övning i andning och stretching. Inget att protestera mot där och det hjälper säkerligen också mot smärta, men botar det problemet? Berättade om att jag sysslat med Aikido och Tai Chi, men det gav absolut inga pluspoäng... Jag talade om vad jag kände om de som lärde ut Tai Chi, utan att lägga någon kraft på att kombinera övningarna med andningen. Detta gav ingen som helst reaktion och hon började istället prata om sina mästare som lärt henne hur man gör. Jag kände mig inte särskilt imponerad.

Vi får väl se hur det går. Skall träffa läkaren på torsdag.

Annars saknar jag min DVD som bara fan. Fick tack och lov låna en av Anna (tack gullet), men jag saknar ändå min egen som jag faktiskt har koll på hur den funkar. =c)

Inga kommentarer: