fredag, maj 09, 2008

Fibromyalgi

Nu har jag fått min diagnos. Enligt uppgift har jag alltså fibromyalgi. Finns inget botemedel. Man måste leva med det. Jag tror dock inte att detta kommer att ändra något. Det enda läkaren kunde komma med var mer smärtstillande. FAN jag vill inte äta mer piller. Det jag känner störst behov av är en lång tids ledighet, men det är inte aktuellt. Min läkare tycker också att jag skall gå hos en psykiatiker och prata om jobbstress. Hans förslag var också att jag skulle byta jobb och jag vet ju att han har rätt, men jag vet inte vilken väg jag skall gå. Allt verkar bara gå förbi mig. Alla vet ju hur jag vill jobba, men de verkar inte förstå att det går att fixa om jag bara får en anledning. Det finns ju faktiskt arbetsplatser som skulle kunna göra det värt det.
Nä... Jag får nog ta och lägga mig ned och dö. Det är enklare.

Inga kommentarer: