torsdag, februari 28, 2008

Idioter på tåg

När jag gick på tåget mot jobbet idag, satt det en kille och tog upp en hel sådan där tresitssoffa. Han hade dessutom sina fötter på soffan mitt emot. Motvalls som jag är så går jag rakt fram, knuffar ned hans fötter från sätet och sätter mig närmast fönstret. Killen ignorerar det hela och forstätter att blippa på sin mobil med skrevande ben. Efter ett par minuter lägger han sitt knä mot mitt. Det blir skaver lite och jag knuffar tillslut undan hans knä. Han fräser då till och undrar vad jag håller på med. Min kommentar är att jag vill att han slutar tafsar på mig. Han blir skitförbannad och börjar tjafsa om att han minsann inte tafsar, varpå jag säger att jag inte vill att hans kropp nuddar min. Han drar då åt sig sina ben och sedan sitter vi de fem minuter som är kvar till T-centralen. Jag har under hela den här incidenten självklart musik i öronen. Jag hör inte detaljerna utan bara anar mig till vad han faktiskt säger, förutom när han fräser högt. När han nu går av tåget säger han något som jag inte hör. Antagligen var det något riktigt fult, med tanke på de andra passagerarnas miner. Inom mig tänker jag bara att jag är så glad att jag slipper höra honom. Jävla idiot!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fasen vad underbart! Önskar att jag vågade gå fram och sopa ned folks fötter på det viset! Kanon!